Top Guidelines Of جوش های آبله مرغان نی نی سایت

Wiki Article

راه پیشگیری واکسن است وبزرگسالانی که تا کنون آبله مرغان نگرفته‌اند و در دسته افراد پرخطر قرار دارند، در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان شدید هستند.

آبله مرغان که واریسلا نیز نامیده می شود، یک عفونت ویروسی است که باعث بروز خارش های خفیف و دون دون های قرمز می شود.این بیماری مسری است و معمولا اکثر افراد قبل از رسیدن به بزرگسالی ، به آن دچار می شوند و گاهی اوقات حتی با عوارض جدی روبرو می شده اند اما امروزه بستری شدن و مراجعه به بیمارستان به دلیل این بیماری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

پماد تتراسایکلین یکی از پمادهای پرکاربرد است. این پماد در موارد عفونت تجویز می‌شود. استفاده از پماد تتراسایکلین برای آبله مرغان باید حتما توسط متخصص تجویز و زیر نظر پزشک استفاده شود زیرا ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد.

اما بهتر است برای استفاده از هرگونه پماد با پزشک متخصص مشورت کنید و زیر نظر پزشک استفاده شود. قبل از مصرف این پمادها حتما با متخصص عفونی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر عفونی وجود دارد.

فرایند درم ابریژن می تواند جای زخم های سطحى را به طور کامل از بین ببرد و باعث بهبود چشمگیر در اسکارهای عمیق شود.

بازیابی زمانی اتفاق می افتد که تمام پوسته ها از بین بروند. تا این مرحله، فرد هنوز مسری است و می تواند ویروس آبله مرغان را به دیگران منتقل کند.

معمولا این بیماری در کودکان سالم خفیف است و در موارد شدید، ضایعات می‌تواند تمام بدن را پوشش دهد و ممکن است در گلو، چشم‌ها و غشاهای مخاط مجرای ادرار، مخرج جوش آبله مرغان و واژن ایجاد شود. بثورات تاولی و خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان ۱۰ تا ۲۱ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند و معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز طول می‌کشند.

آبله مرغان عموما نیازی به درمان پزشکی ندارد. در این شرایط به پزشک مراجعه کنید:

۱. اسکارهای آتروفیک: اسکارهای آتروفیک حفره دار و فرورفته هستند.

این بیماری در سنین کودکی با شدت کمتری ظاهر می‌شود ولی در بزرگسالی علائم بیماری شدیدتر خواهد بود.

بهترین کار در بیماری آبله مرغان استفاده از مواد غذایی ای است که در طب سنتی در دسته سردی ها و خنکی ها گنجانده می شوند و به شدت از خوردن هر نوع مواد غذایی گرم اجتناب کنید.

دکترتو یک وب‌سایت سلامت‌محور است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بازار سلامت الکترونیک ایران آغاز کرده‌است. ما در کنار فعالیت به عنوان یک مرجع نوبت‌دهی پزشکان، سعی می‌کنیم با تولید مقاله‌های علمی و معتبر در حوزه پزشکی در مجله سلامت دکترتو، دانش عمومی جامعه را نسبت به مسائل سلامت افزایش دهیم.

انجام این فرایند حدود ١۵ دقیقه تا ٢ ساعت، نسبت به محل و گستردگى اسکار، زمان مى برد.

بهترین پمادها برای آبله مرغان نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

Report this wiki page